6 Kasım 2010 Cumartesi

merhaba...


uzuun ertelemelerden ve kendimi kandırmacalardan sonra başlıyorum bakalım yazmaya..
neden bu kadar uzun sürdü karar verme süreci yazmaya başlamak için?
belki de bir alana yoğun bir şekilde ilgi duymadığımdan/öyle sandığımdan da olabilir ya da herhangi bir konu üzerinde yazıp paylaşacak bir birikime sahip olduğumu düşünmediğimden galiba böyle bir mücadele verdim kendimle... bakalım bakalım, bu ilk yazımla bir başlangıç yapıyorum, devamı gelecektir mutlaka. küçüklükten beri de öyle öğretmediler mi zaten; önemli olan, bir işe başlayabilmek, cesaret edebilmek, inanabilmek.. burası, biraz daha günlük tutar gibi kullanacağım bir yer olacak belki, ya da bilemiyorum işte tamamen aklıma ne gelirse, ne eserse o an, ne istersem paylaşabileceğim bir platform da olabilir, normalde konuşmaktan hiç hazzetmediğim ya da ilgimi çekmeyen konulara bile el atabilirim belki... nedense bir heyecan ve sabırsızlık var içimde, galiba farkında olmadan çok şey biriktirmişim bunca zaman : )


evet, bu merhaba yazımı fazla uzatmadan kullanıcı adım karlinka ve sayfa başlığım es muss sein hakkında bir şeyler söyleyeyim o halde:
karlinka, o meşhur rus şarkısı ya da türküsü kalinka'dan türettiğim bir sözcük, anlamsızdır, bir manası varsa da bilmemekteyim, küçücük bir araştırma ile çok yaygın olmayan bir kadın ismi olduğunu öğrenebildim. kalinka olarak alamadığım blog adresim, araya giren bir r harfi ile karlinka olmuştur efendim:)


es muss sein ise, pek bir sevdiğim yazar milan kundera beyfendinin ''var olmanın dayanılmaz hafifliği'' adlı pek şahane kitabında geçen bir söz öbeği olmakla birlikte, hatırladığım kadarıyla kundera'nın da tam olarak ifade edemediği/farklı bir anlam yüklediği (yanılıyor da olabilirim, en kısa zamanda kitabı tekrar açıp bir göz atacağım) ya da türkçe'ye çevirenin, bu kalıbın türkçe olarak birebir karşılığı olmadığından (yine hatırladığım kadarıyla bir açıklamadan sonra) es muss sein şeklinde kullanılan, özetle ''bu olmalı'' diye çevirebileceğimiz söz öbekçiği :)

hayatınızdan es muss sein'leriniz eksik olmasın!

1 yorum:

  1. Bence yazmalısınız, iyi karar :) mutlaka sizin paylaştıklarınızdan öğreneceğimiz şeyler olacaktır.

    YanıtlaSil